oändligt oläsligt babbel.

i tungan, ena bröstvårtan och snart bakom örat + hjärtat såklart. Hela jag är märkt av dig, världens bästa sis<3

Imorgon kanske är sista lediga dagen på länge. Känner att ja borde ta vara på den.. När ja tänker och säger "ta vara på" så menar jag faktiskt sova bort hela dagen och slösa den på att bara vara... det är något som jag alltid värdesätter.. bara vara.. helst själv. Så det blir en halvdag med sånt, och en halvdag med fika i plural:)

Varför sista? Jo för att ja ska faktiskt bli en sån där "tåghora" ..namnet är ett typiskt smeknamn som kommer från bas-folket riktat mot tågfolket. När dom inte sköter sig som dom ska så flyger sådana arga uttryck ut och därav smeknamnet. Jag är iaf en stolt blivande tåghoe.. ska bli riktigt roligt. 2 veckors kurs (som ja är nyfiken på hur de fixar in i mitt schema) sen ska ja variera mellan att jobba på bas / tåg. coolt, jobba på tåg som ska till stavanger, bergen, trondheim. Kommer bli skooooooj :)


tankarna som vandrar omkring nu är över jul/nyår. Ja väljer härmed att inte söka ledigt.. så därför låter ja ödet avgöra. Kommer säkert få jobba då alla söker ledigt över jul.. det enda jobbiga är att ja inte vill spendera julafton själv. Jag har nog alltid varit en såndär traditionell människa.. tjöt nästan över att missa midsommar. Och nu även jul? sänd mig en tanke va.. Det kommer förhoppningsvis mer jular.. o ja har ju svt1 här.. och säkert snön med.
Har ja riktigt tur så har ja min oslo-nina som kommer stanna kvar o fira jul med mig:) då ska vi ha ett stort julbord och fin gran. jajemen... det är ett måste! kommer nog klaga lite mer över att ja våndas över min första jul utan firande med släkten.. men det får gå. stå ut!


efter i lördags så är det nog karma att ja kommer vara ensam för alltid. Va villig att sympatihångla.. men mina vänner tillät det inte. Jag är för snäll för detta, stackars pojke. Han var som en hundvalp hela kvällen.. och fick inget, även fast han troget följde mig som skuggan. haha.. ja är som sagt ämnad att förbli ensam, jag kunde ju iaf gett han ett sympati hångel som sagt, vem bryr sig..
förstår inte riktigt vad det är ja letar efter? jag letar alltid efter något ja aldrig hittar..

tveksamt om de blir nån karneval 2011, Ida tycker det blir 2012.. och att vi får ägna oss åt att dansa salsa i cuba under tiden.. låter ju iof inte helt fel. Kanske ska satsa på att bli den nya shakira istället? haha ja är allt lite rolig när ja vill..

underbart att alfred skaffat skype, äntligen!

jag är en blandning mellan en
http://sv.wikipedia.org/wiki/Albatross och en http://sv.wikipedia.org/wiki/Gibbon mm, det måste vara dagens slutsats.


älskar att inget har ett samband.. är som en stor anslagstavla där ja klistrar upp små post-it. åh vilken underbar idé.. istället för att ha en långrandig blogg.. så borde alla ha varsin virtuell anslagstavla.. mm dagspåminelser om dagens händelser, saker man ska göra och tankar som bubblar. Hur intressant skulle det inte vara att se och tyda andras små post-it..? okej, nu filosoferar jag för mkt.. vilket måste betyda att ja behöver sömn, sänker ljuset och sätter på timer på tvn, borsta tänderna och hoppas att det verkligen inte är ett hål som ja tror ja börjar få/fått och kryper ner brevid en smaskande alex (ja, vi alla har våra egenheter..:)) tur att ja kan somna till oslos bästa utsikt iaf.

godnatt världen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback