oh, Thailand part2

Phi Phi Island.

haft 5 underbara dagar pa phi phi.. se om minnet hjalper mig att komma ihag lite.
traffade mikaela och alexsthlm nastan direkt.. blondie alex hade akt for att traffa brorsan i puket.
men hade toppendagar med blondinerna =) de jobbade pa carpe diem.. vilket stod i reseguiden att man ska akta sig for personalen dar for de snor och misshandlar gasterna.. hahahha. men det stamde verkligen inte!!!
supermysigt stalle..  tagit slut pa forsta minneskortet pa kameran. innehaller sjukt mkt bilder pa fireshows och en hel del bilder pa djur (?) haha mm... en av dem forsta stranddagarna stotte jag pa min nya van. gosta!
en eremitkrafta.. eller en krabba med hus pa baken.. vetifan va den heter .. men ja va livradd. tank er o lyfta en snacka. marka att de ligger nanting i det. vilket man tror ar ett dott kadaver lr natt. sen att det borjar rora pa sig och har stora feta klor.. ja va livradd. skrek for kung o fosterland..nastan som med myrorna. =) aja han blev iaf min van och jag spenderade nog minst en timme pa att ligga och filma honom och hans minsta rorelser..haha


traffade sedan mammas o peters vanner fram sjotorp 2 familjer. jag kande mig skapligt ung nar jag sallskapades med 16 aringar och fick hora skvaller fran mariestad.. hehe men vi hade roligt.
speedboat ena dagen.. 6h och massa olika oar, snorkling och solbadande. andra dagen blev de longtailboat 4h, mer snorkling och solbadande. maste tillagga att vi atit rikitgt god mat.. thailandskt ar underbart. aven slinkigt ner lite baracuda osv.  sa dar hade vi tur. for de forsta 2 dagarna sporegnade det. har aven gjort det idag. sa vi kom inte fram med baten. det var riktigt kallt nar vi fick sitta 16 pers i en longtailboat i storm. vore roligt att sett bild pa oss da.. haha
blondie kom tillbaks till on igar.. med brorsan o pojkvan. sa da blev det party. de hoppade eldhopprep, eldlimbo osv. helt sjukt roligt.. jag drack buckets och snackade med folk for fulla muggar.. hande aven att jag dansade pa stranden lite. hehe. massa fina bilder och minnen!

uppskattade verkligen att mikaela o sthlmalex va sa sota forsta dagarna, vi kanner ju inte riktigt varann. men nu vet vi.
alla ar vagar och jag och micka (eller ska ja saga bella) delar en passion for fiskbullar =)
lamnade cosmo o massa bocker.. lovade att skicka ner lite fiskbullar marabou och bearneis sas nar ja kommer hem.
gjorde den efterlangtade tatueringen idag. efter mkt problem med vad jag skulle skriva for mening sa beslot jag mig for att gora ett enkelt hjarta och skippa texten. blev superfint.. pa handleden. Bamboo .. jag ar asnojd!!!

jag har andrat min asikt. jag ser skillnad pa thailandare.. och jag kan aven tycka att en del ar sota .. (de som jag inte tycker ser ut som thai .. haha) .. sjukt att man kan andra sig sadar!

nu ar vi pa krabi igen. FETT FIN bungalow! .. slappisar i 2 dagar sen bangkok.. fan va najs. har borjat fjalla och vet inte hur ja ska overleva!!! .. snart kommer jag hem!!

dagens apprapa> because i do it my way!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och du som var så jävla fördomsfull.. ha!

:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback