oh, alla minns vi regnet.

vill verkligen att det ska regna. saknar detta regn. som bara faller ner. gör mig dygnsur.
meningslöst regn.
alla minnen..

varför minns man just att det regnade?

den där sommaren,
min semesterromans som jag träffade i spanien.
den där weekend som ja var o hälsade på han i danmark.
den bästa av alla nätter spöregnade det.
det var en ljus ljummen natt, och regnet stod som spö i backen.
fönstret stod på vid gavel och vi låg omslingrade.
jag kunde inte somna, för jag kände mig så lycklig.

eller som den där semestern, ja hade med familjen i thailand.
va nästan framme vid hotellet , när himmlen öppnade sig. vi sprang,
mamma lillebror jag och styvfar.
blev en blöt familj. såg ingenting, ropade så att alla var kvar.
men vi fick uppleva det, thailändska underbara regnet.


eller den där A1 , som jag gått fram&tillbaka med sedan 7an.. under tiden då allt var så bra.
när jag låg tryggt i hans armar i hans hus i skogen och pratade om regnet,
pratade om det regn som slog ner i backen utanför.
fast han hade somnat, och jag va lycklig , för stunden.
somnade till de underbara regndropparna som slog på taket/fönstret.

eller den där midsommarn, på landet med släkten.
regnet som va traditionellt i tid osv.
vi äldre kusiner samlades i husvagnen, den mysiga stora husvagnen.
spelade kort, berättade hemlisar. drack cola och åt chips.
sprang i regnet och letade blommor. la dem under kudden.
och somnade in till regnet som lät extra härligt mot husvagnen.
och drömde om mannen ja skulle gifta mig med..

eller den där visfestivalen..
trodde han skulle komma, trodde att han var lika glad att se mig som jag han.
men det kom ingen david. inte min&kimzans bästa vis.
jag gick o la mig själv. lessen. det började regna. kimzan kom lessen.
regnet lugnade mig.  åh sen kom saknade bästa vännen, pecka.
jag delade med mig sovsäcken. för vänner gör man allt. vänner är kärlek.

eller den där taxiresan. precis när ja fått mitt hjärta krossat. regn över varje hus, varje väg.
bruce springsteen - streets of philladelfia (som för övrigt vann mitt hjärta)  bara tajmingen.
regn utanför fönstret, tårar innan för. o en kär vän brevid som kramade axeln.
jag minns såväl regnet.

eller den gången i min lilla stuga, jag strax hemkommen från krogen.
det började dugga. det var tidig sommar, jag somnade.
han ringde. öppnade dörren, härligt tyst regn.
han var blöt, tog en varm dusch. sen la han sig ren& nyduschad och höll om mig.
och regnet föll ner utanför..

eller det finaste minnet. min morfar, min kära saknade underbara morfar.
i mina yngre år, då ens enda underkläder bestod av trosor.
spenderades mycket tid med mormor&morfar på landet, fina tider.
sena nätter. då det inte gick att sova, tog vi oss varsin knäckemacka.
ibland fick min morfar lysande ideer, som att springa o kolla hur mkt det har regnat.
det var sommar, men mormor var orolig endå.
vi tog av oss allt utom våra underkläder. stoppa i fötterna i stövlar ,
och sprang, skrattade och sprang.

min morfar och jag..
mormor stod bekymmrad på altan i nattlinne och skakade på huvet.
men när morfar&jag kom tillbaka hand i hand dygnsura kunde hon inte annat än le.
morfar, regnar det i himlen med?



kramamig


dagens appråpå:
varför minns man alltid regnet? det fina härliga underbara, meningslösa men endå fria , bekymmerlösande regnet...



Kommentarer
Postat av: Poya

Okej Madeleine, nu ska du fa veta en grej om mej... Jag ar ekonomistuderande sa borja forhandla med mej om procentsatser hit o dit lonar sig inte. jag ar tuff i forhandlingar, sa ga med pa 50/50 innan jag andrar mej o tar 60/40 av bara farten for jag kan bli grinig.

Sen har du sakert markt att jag inte har prickar pa mina a och o o darmed kan jag inte skriva "svenskt" i kapitel tre av denna roman. Ja det va val fyndigt? Tredje langa inlagget = tredje kapitlet...

Hursomhelst Madeleine sa tycker jag dina noveller ar valdigt mysiga ochj trevliga att lasa sa fortsatt du bara. Jag har kommit pa att det ar kul att skriva sa kapitel 3 kommer bli extra langt. Forsoker sa gott det gar att leva mej in i dina texter o kanna berattarrosten, men svart da jag inte kan din riktiga rost lixom. Men klart jag forestaller mej.

Du skulle kunna saga ungefar vilket tonlage du har nar du pratar sa blir det lattare... Har du en bebis-idol-agnes rost eller ar du lite mer av en mork-babben-larsson figur?

Tror du verkligen att "åretsmestroligaochtrevligastechatsomövertagitsfrånattvara madeleinesbloggtillattblipoyas&chrisallmännachatrum" kommer locka desperata singlar att vilja chatta o betala for tjansterna? Tror mer pa:

http://sa-desperat-o-singel-att-jag-gor-vadsomhelst-for-lite-sallskap-genom-en-dataskarm.blogg.se

va tycker du om den da??

Forresten, far vi dejta o chatta pa varan egen sajt? eller ar vi forbjudna? Jag menar, larare far tex inte ha forhallande me sina elever, ar det samma puckar som galler har??

Nu ska jag sluta svamla... Dessutom ska jag ha tenta snart. I kursen: Géstion Tresorèrie... Kul att jag inte ens har en aning om vad titeln till kursen betyder. Undrar hur tentan ska ga. Onska mej lycka till

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback